صفحه اصلی   آخرین اخبار   اخبار عمومی   ۱۳ آبان، تجلی‌بخش سه رستاخیز برخاسته از شعور، فرهنگ و برآمده از جدّ و جهد مردم است

۱۳ آبان، تجلی‌بخش سه رستاخیز برخاسته از شعور، فرهنگ و برآمده از جدّ و جهد مردم است


تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش در آستانه فرارسیدن یوم الله 13 آبان،  با صدور پیامی بر گرامیداشت «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی»، تأکید کرد.

علیرضا کاظمی در آستانه فرا رسیدن یوم الله 13 آبان، با صدور پیامی بر گرامیداشت و بزرگداشت نمادین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، تأکید کرد.

متن پیام سرپرست وزارت آموزش و پرورش به این شرح ست:

«به نام آفریدگار آگاهی و آزادی»

در گاهشمار پر برگ و بار ایران همیشه سربلند، «۱۳ آبان»، جلوه گر شوکت و عظمت روزی است که در آن بذر قیام ایرانیان غیور، به دست باغبانی از سلاله صالحان و تبار طاهران، در مزرعی به گستره ایران کاشته می شود و سال ها بعد، در تقارن سه گانه با همان روز پر شکوه، نهال حاصل از آن قیام شکوفه می زند و بدین سان، غنچه های طراوت و تازگی جمهوری اسلامی شکوفا می شود.

سخن از یوم اللهی است که در آن، نورستگان این دیار جهد و جهاد، با تأسّی به آموزه های ایمانی و انگیزه های ایرانی خویش، استعمارگرانِ دوران را آن چنان نومید ساختند که تا ابد آن را فراموش نخواهند کرد.

سیزدهم آبان، تجلی بخش سه رستاخیز برخاسته از شعور و فرهنگ و برآمده از جدّ و جهد مردم مجاهدی است که در مسیر سخت، اما سبز انقلاب اسلامی‌، به عبارات عبرت انگیز و اشارات ارشادگر رهبر خویش، گوش جان سپردند، در برابر جور جائران ایستاد و در مقابل با ظلم ظالمان ایستادگی کردند.

تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، قتل عام دانش آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ و تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ ، سه رخداد خطیری است که اثری ژرف و تأثیری شگرف در تحقّق و تحرّک انقلاب اسلامی دارد.

هر چند، ماهیت هر سه رویداد حاوی آموزه‌ها و انگیزه‌های دینی و میهنی بود، اما ابعاد بین المللی تسخیر لانه جاسوسی و دستاورد سترگ آن، موجب شد تا بنیانگذار جمهوری اسلامی بر آن، نام «انقلاب دوم» بنهد.

اینجانب به عنوان یک عنصر فرهنگی و خادم مردم شریف ایران اسلامی در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت، ضمن پاسداشت این رویدادهای غرورآفرینِ ملّی و گرامیداشت یاد و خاطره‌ آفرینندگان آنها، از یکایک هم میهنان عزیز، به ویژه جامعه‌ فهیم فرهنگیان و دانش آموزان معزّز و نیز دانشجویان و دانشگاهیان معظّم می‌خواهم تمام عزم راسخ خویش را در بزرگداشتِ نمادین این رخداد خطیر و نگاهداشتِ نهادینِ اثرات ارزنده و ثمرات برازنده آن به کار بندند.

منبع:پانا




لطفا به قوانین نشر محتوا در فضای مجازی احترام گذاشته و از انتشار مجدد این فایل ها خودداری کنید.

بازدید : 415
پنجشنبه 13 آبان 1400 ساعت : 19:11 ب.ظ

نظرات

کد امنیتی رفرش

407
مطلب
+ 82
افراد آنلاین
+379
بازدید امروز
2,160
بازدید دیروز
6,731
بازدید ماه
3,334,784
بازدید کل
چهارشنبه 13 تیر 1403
تقویم روز